سپیده

سپیده

******************
سپیده

سپیده

******************

10 قانون مضحک از سراسر جهان(همشا بخونید!هیچکدوما از دست ندید!)

10. چین

سیاست تک فرزندی


به احتمال زیاد این قانون، شناخته شده ترین قانون در این لیست است چون بحث های بسیاری را در مطبوعات جهان بر انگیخته است. قانون تک فرزندی در سال 1987 به تصویب رسید و انتظار می رفت که بتواند جلوی رشد سریع جمعیت را در چین بگیرد. به واسطه ی این قانون از زوج هایی که صاحب بیش از یک فرزند شوند مالیات های سنگینی گرفته می شود. جنبه ی اخلاقی این قانون مورد بحث است؛ طرفداران این قانون می گویند به این وسیله کشور چین موفق شده است که قدم بزرگی در مسئله ی انفجار جمعیت بردارد و نه تنها در کشور چین بلکه در جهان هم تأثیر گذار باشد. از طرف دیگر مخالفان این قانون عقیده دارند منع کردن زوج ها از داشتن خانواده ای که ممکن است بخواهند داشته باشند از نظر اخلاقی اشتباه است؛ علاوه بر این آمار سقط جنین هم بسیار بالا رفته زیرا اکثر خانواده ها مایلند که فرزندشان پسر باشد. گروه های بسیاری بر علیه این قانون مبارزه کرده اند وتنها زمان نتیجه ی آن را مشخص خواهد کرد.


ادامه مطلب ...

پایــیـز ؛ فـصلی پـــر از احـسـاس

وقتی که تو بارانی می‌شوی در آسمان چشمانت غرق می‌شوم و فراموش می‌کنم که هوا پاییزی است. برخیز تا پنجره‌ها را به روی خزان ببندیم، بیم دارم خزان خاطراتمان را غارت کند. باغچه از حجم علفهای هرز سکوت انباشته شده. از خلوت کوچه دلم می‌گیرد و هنوز در انتظار بارانی شدن چشمانت هستم. هر چند که می‌دانم بارانی شدن، دل آسمانی می‌خواهد.

بهشتی در کانادا!!!!

باغ بوچارت (butchart) در جزیره ونکور کانادا و در فاصله‌ی ۲۱ کیلومتری از شهر ویکتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد. یک باغ کاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هکتار وسعت که حقیقتاً میتوان آنرا شاهکار معماری سبز نامید.

از این باغ پرشکوه و بی‌مانند سالانه بیش از یک میلیون نفر بازدید می‌کنند و دولت کانادا همزمان با یکصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یک سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

خانم و آقای بوچارت در بیش از یکصد سال پیش کاربری کارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند.

لازم به یاد آوری است که اکثر کشور های جهان حتی مناطقی بسیار دور و کم بنیه (از نظر تاریخی و اجتماعی) هم در این مجموعه باغی نمونه از سرزمین خودشان را دارند و در ابتدای ورودی باغ؛ پرچم کشور آنها بر سر در قرار داده شده اما نام و نشانی از ایران که زیباترین باغها با خصوصیات و مشخصات خودش را در طول تاریخ داشته نیست.

اگر انسان بخواهد می‌تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند، باغ بوچارت یکی از سحرانگیز‌ترین سازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.

 

سخن هایی از دکتر شریعتی

دیروز همسایه ام از گرسنگی مرد ، در عزایش گوسفندها سربریدند

 

از خداوند چیزی برایت میخواهم که جز خدا در باور هیچکس نگنجد!

 

در بیکرانه زندگی دو چیز افسونم کرد ، آبی آسمان که می بینم و میدانم نیست و خدایی که نمی بینم و میدانم که هست..

 

روزگاریست که شیطان فریاد می زند: آدم پیدا کنید! سجده خواهم کرد.

 

در دردها دوست را خبر نکردن ، خود نوعی عشق ورزیدن است!

 

گاهی گمان نمیکنی ولی میشود ، گاهی نمی شود که نمی شود! گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست! گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود! گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست! گاهی تمام شهر گدای تو می شود!!!

 

ساعتها را بگذارید بخوابند! بیهوده زیستن را نیاز به شمردن نیست.

 

مشکلات انسانهای بزرگ را متعالی می سازد و انسانهای کوچک را متلاشی.

 


ادامه مطلب ...